• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Elazığ

Valilikler

T.C. KEBAN KAYMAKAMLIĞI
T.C. KEBAN KAYMAKAMLIĞI
T.C. KEBAN KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik Şehit ve Gazilerimiz
  • KEBAN
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
    İletişim
°C
21
Ocak2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Logosu
    • Şehit ve Gazilerimiz
  • KEBAN
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • İlçe Özel İdare Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Toplum Sağlığı Merkezi
      • Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
    • İletişim
HİZMETLERİMİZ
  • Hizmet Birimleri
    • İlçe Jandarma Komutanlığı
    • İlçe Emniyet Müdürlüğü
    • İlçe Nüfus Müdürlüğü
    • İlçe Özel İdare Müdürlüğü
    • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
    • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
    • İlçe Mal Müdürlüğü
    • İlçe Tapu Müdürlüğü
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • İlçe Müftülüğü
    • İlçe Toplum Sağlığı Merkezi
    • Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğü
  • Kamu Hizmet Standartları

İlçe Tapu Müdürlüğü

 Görevleri  :
Tapu Sicil Muhafızlığı ve Tapu Sicil Müdürlüğü adıyla ülkemizde faaliyetlerini uzun yıllardır sürdüren Müdürlükler 6083 sayılı kanunla Tapu Müdürlüğü adı ile ifade edilmiş ve toplamda 970 Tapu Müdürlüğü il ve ilçe düzeyinde örgütlenmiştir. 
     2012/2 sayılı “Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Taşra Teşkilatı yetki görev ve sorumlulukları hakkındaki genelge” nin 19. maddesinde Tapu Müdürlüklerinin görevleri ;
      a- Yetki ve yetkilendirildiği alanlarda, mevzuat çerçevesinde taşınmaz mallara ait akitli ve akitsiz her türlü tecil, düzeltme, terkin işlemlerini yapmak.
      b- Mevzuata aykırı istemleri, Türk Medeni Kanun ve Tapu Sicil Tüzüğünün ilgili maddeleri gereğince ret etmek, bu karara karşı ilgilisini bölge müdürlüğüne itirazı halinde gerekli evrakları 7 gün içerisinde bölge müdürlüğüne göndermek,
      c- Cevaplı teftiş raporları hakkında müdürlük görüşünü belirttikten sonra, raporu bölge müdürlüğüne göndermek, raporlarla ilgili verilecek talimatları geciktirmeden yerine getirmek,      ç- Yetki alanlarındaki taşınmaz mallara ait tecil bildirimi düzenlenmesini gerektiren işlemlere ilişkin talepleri, hak sahibi veya yetkili vekilinden geldiğinin tespiti halinde, işlemin mahiyetine göre Kadastro Müdürlüğüne veya LİHKAP’a iletmek,
      d-  Yetki alanlarındaki taşınmaz mallara ait ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgeleri mevzuata uygun olarak düzenlemek, arşivlemek ve emniyetini sağlamak,
      e- Yetki alanlarında yapılan Kadastro veya yenileme sonucunda düzenlenen ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgeleri devir ve teslim çizelgesi karşılığında devir almalı,
      f- Yetki alanlarına yeniden katılan veya yetki alanlarından çıkartılan taşınmaz mallara ait ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosta ve belgelerin asıllarını veya onaylı örneklerini devir-teslim çizelgesi karşılığında gerekirse komisyon marifetiyle devir almak veya devir etmek,
      g- Müdürlükte her ay yapılan işlem sonucu düzenleme Tapu senedi, İpotek belgesi, İpotek terkin cetvelleri ile Kadastro Mahkemesi ve komisyon kararları tescil listelerini ilgili yerlere düzenli olarak gönderilmesini sağlamak,
      h- Görevine giren konularda Kadastro Müdürlükleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile      ı – Mahkemeler, Kamu Kurum ve Kuruluşları ile ilgisini kanıtlayan gerçek ve tüzel kişilerce istenilen bilgi ve belge örneklerini mevzuata uygun olarak süresinde vermek veya göndermek,
       i- Akit ve tescile ilişkin her türlü yazışmaları resen yapmak,
       j- Müdürlüğün personel, araç, gereç ve malzeme ihtiyaçlarını belirlenen süreler içinde bölge müdürlüğüne, ödenek ihtiyaçlarını Genel Müdürlüğe bildirmek,
       k- Müdürlüğün personel, mali ve idari hizmetlerini aksamadan yürütülmesini sağlamak,
       l – Yetki alanı dışında bulunan taşınmazlarla ilgili Tapu işlemlerini gerçekleştirmek için karşılıklı yetki almak vermek,
      m- Belirli formlarla gelen ve Bilgisayar manyetik ortamına aktarılması gereken bilgilerin giriş ve kontrol işlemini gerçekleştirmek, verilerden elde edilen bilginin doğruluğunu izlemek  veri girişlerindeki hataları müdürün bilgisi dahilinde düzeltmek,
      n- Mevzuatın ön gördüğü ve Genel Müdürlük, Bölge Müdürlüğü veya mülki amirce verilen benzeri işleri yapmak,
 iş birliği yaparak hizmeti aksamadan yürütülmesini sağlamak
                              
Tahsin BUDAK
İlçe Tapu Müdürü
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Erişilebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
Kallar Mh. Cumhuriyet Cd. Hükümet Konağı Kat:3 Keban/ELAZIĞ
0 424 571 2001